Třídní vzdělávací plán 2015/2016 MŠ Deštná
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN 2015/2016 MŠ DEŠTNÁ
I. PODMÍNKY
Analýza
Během velkých prázdnin proběhla rekonstrukce umývárny a záchodů. S tím souvisela i výměna vodovodních baterií a pořízení nových zástěn. Dále bylo vyměněno osvětlení v MŠ. Venkovní teploměr byl pořízen již během prvních měsíců tohoto školního roku. Další úkol s environmentálními prvky na školní zahradě byl splněn jen částečně. Bylo zbudované hmyzoviště z děrovaných cihel a průlez z vrbových proutků. Bohužel tyto prvky měly jen několikaměsíční trvání. Ale pokračujeme v květinové výzdobě vchodů do MŠ a do zahradního domku. Průběžně byly pořizovány hry a materiály pro činnosti s dětmi.
Ve spolupráci s rodiči se nám bohužel nevrátilo mnoho tiskopisů s žádostí o zapojení do různých druhů pomoci naší MŠ. Ale i přesto nám rodiče během školního roku přišli mnohokrát vstříc při různých akcích, výzdobě školky, s výtvarným materiálem či činnostech s dětmi. Od nálepek s dětskými motivy až po meloun a zmrzlinu ke Dni dětí. V závěrečném dotazníku byli rodiče celkově spojení s činností MŠ.
Úkoly pro letošní školní rok
navazovat a pokračovat ve spolupráci s rodiči a požádat rodiče o pomoc s výrobou environmentálních prvků na školní zahradu
promyslet způsob odhlučnění koutků s činnostmi
průběžně doplňovat hračky a materiály pro výchovně-vzdělávací činnost s dětmi
odstraňovat případné vzniklé problémy a nedostatky v prostředí MŠ
II. VZDĚLÁVACÍ ČINNOST
Analýza
Tento školní rok jsme dále pokračovali v nastartovaných změnách z předešlého školního roku. Situaci sice zhoršoval fakt, že do školky nastoupilo mnoho nových dětí. Navíc ve věku kolem
tří let. Ale během školního roku se nám i přesto podařilo mnoho věcí prohloubit. Například i malé děti si zvykly na systém se jmenovkami. V posledních měsících také zvládly činnosti v koutcích. Starší a předškolní děti se zlepšovaly v komunikaci při činnostech v koutcích, radily menším dětem při potížích, stávaly se samostatnějšími.
I letos proběhly ESS, sice ve zkrácené verzi kvůli malému počtu předškolních dětí. Dále se pokračovalo v práci s dětmi s dyslálií.
Také dřívější potíže během obědů a svačin se zlepšily. Děti se mohou domluvit na velikosti porce a většina z nich jídlo dojídá. Dětem se také zpestřil jídelníček o nové pokrmy a také pořízením topinkovače a toustovače. Dbáme na správný úchop příborů a na kulturu stolování.
Úkoly pro letošní školní rok
navázat spolupráci s rodiči nových dětí během vstupního dotazníku
naplánovat schůzky s rodiči u předškolních dětí, kde naplánujeme společné kroky pro úspěšný vstup do ZŠ
pokračovat ve zlepšení stolování
různými nápady zlepšovat pracovní koutky
pracovat s dětmi s dyslálií a připravit předškolní děti ke vstupu do školy
nadále vytvářit podnětné a příjemné prostředí v MŠ
pročíst a promyslet TVP z loňského roku a přizpůsobit novému školnímu roku 2015/2016
MYŠLENKOVÁ MAPA
- Podtéma: ZAČÍNÁ ŠKOLKA, JE TU PODZIM
umím se o sebe postarat
hraji si a poznávám nové věci
mám nové kamarády
aby se mně ve školce líbilo
poznávám okolí školky – krásy podzimní přírody
- Podtéma: PŘÍCHOD ADVENTNÍHO OBDOBÍ, ZIMNÍ RADOVÁNKY, CHYSTÁME SE DO ŠKOLY
abych byl zdravější
umím se domlouvat
jsem kamarád?
co umím vytvořit
naše tradice
3.Podtéma: ČAS KARNEVALŮ, SVĚT KOLEM NÁS, SVÁTKY JARA
co umí mé tělo
co cítím
kamarádím s ostatními
na silnici dávám pozor
mám rád přírodu
4.Podtéma: ZMĚNY NA JAŘE, MAMINCE K SVÁTKU, KONEC ŠKOLNÍHO ROKU
jsem na sebe opatrný
co už všechno dokážu
povídám si s kamarády
mám rád své blízké
poznávám Zemi